ALAMAT

No. 32A, Tingkat 1,
Jalan Jernai 6/21D, Medan Idaman,
53100 Gombak, Kuala Lumpur.

Tuesday, May 18, 2010

Pengumuman Minggu Ini

Pengumuman 17 Mei 2010


Inilah talian maklumat, Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS), membawakan maklumat dan informasi untuk anda bagi minggu yang bermula pada 17 Mei 2010, bersamaan 3 Jamadil-Akhir 1431 Hijrah.

1. PENGUMUMAN DARIPADA BIRO PENDIDIKAN DAN DAKWAH PERTIS MALAYSIA

1.1 PROGRAM MEMPERKUKUH SAHSIAH JATI DIRI

Biro Pendidikan dan Dakwah PERTIS Malaysia dengan kerjasama Bahagian Dakwah, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JAWI) akan menganjurkan aktiviti tersebut di atas pada hari Sabtu dan Ahad, 15 dan 16 Jamadil Akhir 1431 Hijrah bersamaan 29 dan 30 Mei 2010 bertempat di Kompleks MAB, Brickfields, Kuala Lumpur. Program akan bermula pada jam 2.00 petang, Sabtu, 15 Jamadil Akhir 1431 Hijrah dan berakhir pada jam 8.00 pagi, Ahad, 16 Jamadil Akhir 1431 Hijrah. Kehadiran, 150 orang. Minum petang, makan malam, minum malam dan sarapan pagi diseidakan. Ambil maklum bahawa kupon akan diberikan kepada peserta berdaftar sahaja.

1.2. Majlis perasmian dijangka disempurnakan oleh Yang Berbahagia Tuan Haji Zainal Abidin bin Jaffar, Timbalan Pengarah Operasi JAWI. Majlis akan bermula dengan ceramah bertajuk, “Memantap Ukhuwah Memperkasa Ummah” yang disampaikan oleh Al-Fadhil Ustaz Zakaria bin Abdul Rahman (pendakwah bebas) bertempat di Dewan Utama MAB. Majlis akan diteruskan dengan majlis perasmian di Dewan Utama MAB iaitu selepas Solat Fardhu Asar dan minum petang. Sementara itu selepas makan malam juga Solat Fardhu Maghrib, Majlis Bacaan Surah Yasin dan Tahlil akan diadakan di samping ceramah motivasi. Manakala Qiyamulail bertempat di Surau MAB akan bermula pada jam 4.00 pagi Ahad, 16 Jamadil Akhir 1431 Hijrah. Ia diikuti dengan Solat Fardhu Subuh, tazkirah dan sarapan pagi. Majlis dijangka berakhir pada jam 8.00 pagi. Untuk rekod, majlis turut ditaja oleh Masjid Mu’adz bin Jabar, Masjid Negara Kuala Lumpur dan Masjid Saidina Umar Damansara.

1.3. Justeru, aktiviti ditaja oleh pihak JAWI, pendaftaran peserta diperlukan. Ia juga bagi maksud memudahkan pengurusan kupon dan makanan. Ambil maklum bahawa penyertaan Cuma dibuka kepada ahli Persatuan dan suami-isteri termasuk anak-anak yang ada kaitan dengan para ahli PERTIS sahaja. Penyertaan terpaksa dibuka kepada ahli-ahli Persatuan sahaja disebabkan tempat yang sangat terhad. Pendaftaran boleh dibuat dengan menghubungi Pengerusi Biro di talian, 019-255 1232 atau Pn. Norizan, AJK Biro di talian Pejabat Percetakan Nasional, 03-9236 6888. Pendaftaran melalui SMS turut dialu-alukan.

2. JEMPUTAN KE MAJLIS BACAAN YASIN DAN TAHLIL ARWAH

Pn. Hjh. Ramlah, pemilik kedai makan di Medan MARA sekali lagi ingin menjemput semua ahli PERTIS dan OKU Penglihatan ke majlis tersebut di atas pada hari Ahad, 7 Jamadil Akhir 1431 Hijrah bersamaan 23 Mei 2010 iaitu selepas Solat Fardhu Zohor (selepas jam 1.30 tengah hari). Kedai beliau terletak di Tingkat 2, Food Court Medan MARA. Ambil maklum bahawa Pn. Hjh. Ramlah dan perniagaan beliau tiada kaitan dengan mana-mana individu OKU Penglihatan. Kerjasama dan kehadiran semua ahli-ahli PERTIS dan Oku Penglihatan amatlah dialu-alukan.

3. Barisan Kepimpinan Baru PERTIS Negeri Kedah Darul-Aman.

Barisan kepimpinan PERTIS Kedah untuk tempoh 2010-2011 sebagaimana yang telah diputuskan dalam Mesyuarat Agung PERTIS Negeri Kedah Darul-Aman Kali pertama yang telah diadakan pada 1 Mei 2010 adalah seperti berikut:




































Bil.NamaJawatan
1.Cikgu Musa bin Abdul RahmanPengerusi.
2.En. Roslan bin BidinNaib Pengerusi.
3.Cikgu Norhashimah binti HashimSetiausaha.
4.Pn. Sabariah binti BahariBendahari.
5.En. Bakhari bin Abdul AzizAJK Biasa.
6.En. Mustafa bin SaatAJK Biasa.


Pemeriksa Kira-kira:
Encik Sumairi Bin Zainal
Puan Norzakiah@Nor zuraiti Binti Mohd dzaki


4. Pengumuman berikut adalah daripada Persatuan Lepasan St. Nicholas:

4.1 Perjumpaan Sosial PLSN

Pesanan Daripada penganjur:

Perhatian kepada semua lepasan St. Nicholas.

Untuk memudahkan semua, waktu perjumpaan sosial telah diubah ke satu masa yang baru iaitu dari jam 2.30 ke 5.30 petang pada tarikh 5 Jun 2010 dan tempat yang sama iaitu di dewan kafetaria MAB.

Marilah sama-sama bergembira, beramah mesra bersama rakan-rakan disamping berpeluang memenangi hadiah-hadiah permainan dan cabutan bertuah. Anda mungkin juga berpeluang membawa pulang barangan-barangan dengan harga yang sungguh istimewa pada jualan lelong nanti sambil membantu meningkatkan dana Persatuan.

Pihak penganjur mengalu-alukan sumbangan barangan-barangan untuk jualan lelong ini. Mereka yang ingin menyumbangkan barangan-barangan mereka hendaklah berhubung terus dengan Saudari Linda Kam di talian bimbitnya 013-3402302. Barangan-barangan hendaklah di dalam keadaan yang sempurna dan masih boleh digunakan. Pengangkutan barangan-barangan tersebut adalah tanggungjawab sendiri.

Datanglah beramai-ramai bagi memeriahkan majlis kita ini.

** Pengumuman berkenaan telah dibawakan dengan ihsan daripada PERTIS.


Diselaraskan oleh,


(Zakaria bin Yahya)
NYDP/Pengerusi Biro Penerbitan PERTIS Pusat.

No comments:

Post a Comment