ALAMAT

No. 32A, Tingkat 1,
Jalan Jernai 6/21D, Medan Idaman,
53100 Gombak, Kuala Lumpur.

Tuesday, June 1, 2010

PERTIS Mengutuk Kekejaman Rejim Zionis

Sesungguhnya peristiwa serangan dan pembunuhan ke atas misi antarabangsa yang cuba menghantar bantuan kepada rakyat Palastin di Gaza merupakan tragedi kemanusiaan yang tidak boleh diterima oleh akal yang waras. Dengan itu, kami, seluruh warga Persatuan Orang-orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia (PERTIS) berpendirian bahawa:

1. Seluruh ahli PERTIS, sama ada Ahli Biasa dan Ahli Bersekutu dengan ini mengecam dan mengutuk sekeras-kerasnya cara biadab tentera Israel ke atas misi antarabangsa semalam.

2. Pertis menyeru seluruh ahlinya supaya mengerjakan solat hajat, sama ada secara perseorangan atau secara jemaah untuk mendoakan keselamatan khususnya umat Islam di Gaza dan di seluruh dunia dan terpelihara daripada kekejaman rejim Yahudi.

3. Pihak Persatuan juga menyeru supaya kerajaan melakukan yang terbaik untuk memastikan supaya misi kemanusiaan antarabangsa yang sedang dihalang oleh rejim Yahudi dapat diteruskan dengan apa cara sekalipun.

4. Pihak Persatuan juga menyeru kerajaan supaya memutuskan semua bentuk hubungan dengan mana-mana pihak yang mempunyai kepentingan dengan rejim Yahudi dengan segera.

5. Pihak Persatuan juga menyeru supaya pada 3 Jun 2010 ini (Khamis) semua masjid dan surau di seluruh negara menganjurkan solat hajat khas untuk mendoakan keselamatan umat Islam di Gaza dan di seluruh dunia serta keselamatan juga ke atas misi bantuan kemanusiaan antarabangsa yang sedang bertarung dengan kekejaman satu bangsa yang tidak kenal erti kemanusiaan.

Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment